- پروژه ها
- نرمافزارهای حوزه اداری
- نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری
امروزه سازمانها مشتریان خود را در کانون توجه فعالیتهایشان قرار داده و راهبردهای کلان بازاریابی و فروش خود را بر این اساس طراحی و اجرا مینمایند. آنچه امروزه در حال تغییر است وسعت دادن اختیار به مشتری است. عدم سنجش کیفیت رضایتمندی مشتریان از طریق شاخص سطح خدمت (SLA) و همچنین عدم دسترسی به سوابق مشتریان از لحظه ورود به شرکت، همواره از مشکلات اساسی مدیران در بخش ارتباط با مشتریان بوده است. نرمافزاری که بتواند تمرکز بر نیازهای مشتریان و اتوماسیونی شدن فرآیند ارتباط با مشتریان را فراهم کند، مشکلات حوزه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سازمانها را برطرف خواهد کرد. سازمانها با استفاده از CRM میتوانند چشمانداز کاملی از وضعیت فروش و مشتریان را در اختیار داشته باشند، چرخش فروش را کوتاهتر و وفاداری خریدار را بیشتر نموده، هزینههای خود را کاهش و درآمد را افزایش دهند. همچنین CRM میتواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ و مشتریان جدیدی جذب شوند.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مبنا سیستمی یکپارچه از مفاهیم بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش است که از طریق سنجش شاخص سطح خدمت یا SLA، بر نیاز مشتری متمرکز میشود. این نرمافزار همچنین از طریق دستهبندی و با شناخت دقیق نیاز بازار، میزان سودآوری به تفکیک مشتریان را محاسبه کرده و بر اساس گزارشات خروجی، به بررسی میزان و نوع خرید مشتریان در طی دورههای مختلف میپردازد.
امکانات نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مبنا
پوششدهی عملیات پایه مربوط به CRM
استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری مبنا، امکان ثبت و جستوجوی اطلاعات و فعالیتهای مرتبط با مشتریان را فراهم ساخته است. همچنین قابلیت تخصیص مجوز دسترسی و فیلدهای اطلاعاتی به مشتریان، اسناد و وضعیتها از دیگر مزایای نرمافزار CRM مبنا است. امکانات ارائه شده در این بخش عبارتند از:
♦ امکان ثبت اطلاعات کامل مرتبط با مشتریان
♦ امکان ثبت کلیه فعالیتهای مرتبط با مشتریان
♦ امکان تخصیص کاربران، ایجاد یا حذف دسترسی کاربران به نوع ارتباط در CRM شامل ایمیل، فکس، تلفنی، پیامکی و حضوری
♦ امکان جستوجوی پیشرفته با فیلترهای خاص در اطلاعات مشتریان
♦ امکان تخصیص فیلدهای اطلاعاتی به انواع اسناد و وضعیتها
♦ تخصیص یا جابهجایی تخصیص وضعیتهای CRM به فرمهای سیستم
مدیریت بازاریابی
به دست آوردن، حفظ و توسعه سهمی از بازار اصلیترین هدف هر بنگاه اقتصادی است. در رویکردهای نوین بازاریابی، بالاترین جایگاه متعلق به مشتری است. بنابراین باید محصولات بر اساس نیازهای مشتریان تولید و قیمتگذاری و بر اساس سلیقه هر یک از آنها تبلیغ شوند. تحقق این هدف نیازمند راهکاری دقیق است که راهبردهای بازاریابی را در مدیریت ارتباط با مشتری تحقق بخشد. نرمافزار CRM مبنا با ارائه امکانات زیر، بازار، محصولات رقبا، سرنخها و ویژگیهای مشتریان را شناسایی کرده و با برنامهریزی کمپینهای تبلیغاتی به سازمانها کمک میکند تا بیشترین بازدهی را از ارتباط با مشتریان خود کسب کنند:
♦ امکان بخشبندی بازار با توجه به ترجیحات مشتریان
♦ امکان مدیریت رقابت با تحلیل روند قیمتگذاری و تغییرات قیمتی
♦ امکان مدیریت کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی
♦ امکان ذخیره سرنخها و اطلاعات مربوط به مشتریان احتمالی
مدیریت فروش
موضوع فروش، حساسترین موضوع کسبوکار است و لازمه تحقق فروش، موفقیت تیم فروش در هدایت صحیح مشتری در مراحل مختلف چرخه فروش میباشد. پیگیریهای مربوط به سرنخهای فروش و مشتری در هر یک از مراحل چرخه فروش از یک سو و لزوم برنامهریزی برای اعضای تیم فروش و تعیین و واگذاری وظایف آنها از سوی دیگر، بیش از پیش نیاز به وجود راهکاری برای مدیریت فروش را برجسته میسازد. نرمافزار مدیریت CRM مبنا با ارائه امکانات زیر، راهکاری هوشمند در جهت یکپارچهسازی و خودکارسازی فرآیند فروش و رسیدن به اهداف فروش را در اختیار سازمانها قرار میدهد:
♦ امکان ارتباط یکپارچه با زیرسیستم مدیریت فروش مبنا
♦ امکان تعیین اهداف فروش به تفکیک دورههای زمانی خاص
♦ امکان مدیریت سرنخها و فرصتهای فروش
♦ امکان ثبت و مدیریت اطلاعات کامل مرتبط با قراردادهای فروش
♦ امکان پیگیری چرخه فروش
♦ امکان کنترل زمانبندی، هزینه و کیفیت پروژههای فروش
♦ امکان ارزیابی عملکرد تیمهای مختلف فروش
خدمات پس از فروش
هزینه جذب یک مشتری جدید بسیار بیشتر از فروش به مشتریان پیشین است. هرچه تعداد مشتریان راضی بیشتر باشد، احتمال تکرار خرید آنها بیشتر بوده و از سوی دیگر مشتریان ناراضی نه تنها خرید مجدد انجام نمیدهند، بلکه ممکن است با تبلیغات منفی، دیگر مشتریان را نیز از خرید بازدارند. از این رو صاحبان کسبوکار باید در حفظ مشتریان خود دقت زیادی داشته باشند و با ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت، مشتریان را راضی و خشنود نگاه دارند. نرمافزار CRM مبنا با ارائه خدمات پس از فروش زیر به سازمانها در جهت انجام تعهدات خود و حفظ مشتریان کمک میکند:
♦ امکان مدیریت فرآیندهای مرتبط با ثبت و رسیدگی به شکایات
♦ امکان مدیریت فرآیندهای مرتبط با مراقبت از مشتریان
♦ امکان نظرسنجی از مشتریان
♦ امکان مدیریت تیکتهای دریافت خدمات
♦ امکان مدیریت تماسها و بستههای ارائه خدمات به مشتریان
♦ امکان مدیریت و کنترل تعهدات مرتبط با قراردادهای مشتریان
♦ امکان مدیریت فرآیند کنترل کیفی ارائه خدمات به مشتریان
♦ مدیریت بهینه و سریع خدمات پس از فروش
مدیریت وظایف و جلسات
قدرت برنامهریزی در انجام کارها و رسیدگی به موقع به نیازهای مشتریان، بهترین رویکرد برای افزایش مشتریان، جلب رضایت آنها و فروش بیشتر است. پیگیریهای مربوط به امور مشتریان با برگزاری به موقع جلسات فروش و مدیریت وظایف انجام خواهد شد. نرمافزار CRM مبنا با ارائه امکانات زیر، ابزاری قدرتمند برای مدیریت قرارها و جلسات در اختیار گذاشته و با مدیریت وظایف، برای جذب و پیش بردن گام به گام مشتریان بالقوه تا فروش، برنامهریزی میکند:
♦ امکان تعریف، تخصیص و برنامهریزی وظایف
♦ امکان پیگیری کارهای انجام شده و میزان پیشرفت کارها
♦ امکان ارجاع وظایف به افراد مختلف تیم
♦ امکان تنظیم هشدار سیستم برای اطلاع از سر رسیدن مهلت انجام کارها
♦ امکان ایجاد جلسات شرکت و ثبت یادآوری برای آنها
امکانات ارتباطی
یکی از کلیدیترین اهداف نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، برقراری ارتباطی مؤثر با مشتریان بالقوه در کنار حفظ ارتباط با مشتریان فعلی سازمانها است. از این رو باید ابزار ارتباطی لازم و کافی برای مدیریت سرنخها، پیگیری فرصتهای معاملاتی و فروش و انجام معاملات را در اختیار کسبوکارها قرار دهد. نرمافزار CRM مبنا با ارائه ابزارهای ارتباطی زیر به سازمانها و شرکتها در جهت ایجاد و حفظ ارتباط مؤثر با مشتریان خود کمک مینماید:
♦ امکان تبادل اطلاعات با مشتری از طریق فکس
♦ امکان ارسال ایمیل بصورت گروهی برای مشتریان
♦ امکان ارسال گروهی یا فردی پیامک جهت اطلاعرسانیها و یادآوری جلسات
ارائه گزارشات جامع تفکیک شده
اتخاذ تصمیمات خبره و دقیق در کوتاهترین زمان ممکن چالشی است که سازمانها با آن مواجهاند. در نتیجه آنها به زیرساختی نیاز دارند که بتوانند اطلاعات را استخراج، گردآوری و تحلیل کنند. نرمافزار CRM مبنا با ارائه امکانات زیر، بصورت یک گزارشساز قوی عمل نموده و انواع گزارشات تحلیلی، کنترلی، مدیریتی و آماری بهروز شده را در اختیار مدیران قرار داده تا بتوانند بهترین تصمیمات را در مناسبترین زمان اتخاذ کنند:
♦ ارائه گزارشات مدیریت مشتریان بر اساس دورههای مختلف (سالیانه، ماهیانه، فصلی، روزانه)
♦ ارائه گزارش فعالیتهای ثبت شده به تفکیک مشتریان
♦ ارائه گزارش حجم خدمات ارائه شده به مشتری خاص
♦ ارائه گزارش آمار سرنخ، فرصتهای فروش و نیز حجم قراردادها
♦ ارائه گزارش عملکرد پرسنل فروش و خدمات پس از فروش
♦ ارائه گزارش انحراف از اهداف فروش و تعهدات به مشتریان
♦ ارائه گزارش قیمت تمام شده خدمات ارائه شده
♦ ارائه گزارش شاخص رضایت مشتری
♦ ارائه گزارشات دورهای از میزان خرید و فروش و بدهی مشتریان
♦ ارائه گزارش سوددهی به تفکیک مشتری
