• 031-31310648 (98+)
  • اصفهان- خیابان آتشگاه - چهار راه دوم (مظاهری) - مجتمع تجاری اداری سجاد - طبقه دوم - واحد 5

نرم‌افزار خزانه‌داری



کنترل دقیق نقدینگی سازمان و نظارت بر دریافت و پرداخت‌های صورت گرفته، از طریق یکپارچگی سیستم خزانه‌داری اتفاق می‌افتد. نرم‌افزار خزانه‌داری که با نام نرم‌افزار دریافت و پرداخت نیز شناخته می‌شود با تعریف منابع و مصارف وجوه نقد، وضعیت وجوه نقد و انواع اسناد دریافتنی و پرداختنی را کنترل کرده، سیکل دریافت و پرداخت را به طور کامل مکانیزه نموده و گزارشات کاملی را برای برنامه‌ریزی مالی به مدیران ارائه می‌کند.

نرم‌افزار خزانه‌داری مبنا با تعریف عملیات صندوق، اضافه کردن شرح کدینگ برای توضیحات بیشتر عملیات، انتصاب صندوقدار، تعریف کلیه حساب‌های ریالی و ارزی بانکی، تعریف دسته چک و تنخواه‌گردان کمک می‌کند تا فرآیند صدور و گردش اسناد خزانه، وجوه نقد و اوراق بهادار بانکی، صندوق و تنخواه را کنترل و عملیات دریافت و پرداخت و عملیات پایان سال را مدیریت نمود. بدین ترتیب می‌توان گزارش‌های دقیق و آنی از وضعیت مالی بصورت کلی و جزئی را در اختیار داشته و با مدیریت منابع مالی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره برد.

امکانات نرم‌افزار خزانه‌داری مبنا



ارائه انواع ساختار و تعاریف خزانه‌داری



نرم‌افزار خزانه‌داری مبنا با ارائه قابلیت‌های زیر، امکان تعریف منابع و مصارف وجوه نقدی، صندوق‌های مختلف، صندوقداران، تنخواه‌‌داران و صدور سند خلاصه تنخواه و همچنین تعاریف مربوط به انواع دسته چک‌ها، حساب‌های مختلف بانکی و تعریف انواع شعب بانک را فراهم می‌سازد:

امکان تعریف منابع و مصارف وجوه نقد

تعریف انواع وجوه نقد، ارز، اسناد دریافتنی و پرداختنی، اسناد تضمینی و ضمانت ‌نامه‌ها

امکان تعریف صندوق‌های متفاوت و انتصاب صندوقدار

امکان تعریف تنخواه‌‌داران و صدور سند صورت خلاصه تنخواه و کنترل مانده و سقف تنخواه

امکان تعریف مراکز خزانه‌داری، باجه‌‏های دریافت و پرداخت، بانك و شعب بانك و حساب جاری بصورت ریالی و ارزی با تنظیمات امنیتی

امکان تعریف دسته‌ چك در برنامه چک و مدیریت بر دسته چك‌های مختلف در حساب‌های جاری مختلف

امکان تخصیص ارز به تنخواه

مدیریت عملیات دریافت و پرداخت



امکانات نرم‌افزار خزانه‌داری مبنا در بخش دریافت و پرداخت شامل موارد زیر می‌شود:

امکان ثبت عملیات دریافت و پرداخت صندوق بصورت نقد و چك پول

امکان تعریف تسهیلات دریافتی و پرداختی و زمان‌های دریافت و پرداخت اقساط

امکان مشاهده جزئیات تراکنش‌های دریافت و پرداخت

امکان ثبت عملیات دریافت اسناد، واگذاری اسناد و وصول چك اعم از واگذاری به اشخاص، بانك‌ها، سایر صندوق‌ها و …

امکان ثبت عملیات صدور چك و رسید دریافت وجه، دریافت و پرداخت وجوه از طریق حساب‌های بانك

امکان صدور یك چك برای چندین حساب متفاوت

امکان بررسی اطلاعات آنلاین حساب بانکی، تهیه تراز مغایرت و گزارش گزارش صورت مغایرت بانكی

امکان جست‌وجوی سریع در مورد هر یك از پارامترهای سیستم دریافت و پرداخت

مدیریت ضمانت نامه‏ها، کنترل تاریخ سررسید و امکان ابطال، عودت یا تمدید مهلت آن‌ها

مدیریت اسناد خزانه‌داری



با استفاده از ویژگی مدیریت اسناد خزانه‌داری مبنا می‌توان الگوهای اسناد خزانه‌داری را تعریف کرده و بر اساس این الگوها اسناد حسابداری را ثبت کرده، وضعیت اسناد پرداخت‌ها و دریافت‌ها را متناسب با تغییر وضعیت منابع مالی تغییر داده و کنترل کاملی بر نقدینگی داشت. زیرسیستم خزانه‌داری مبنا با ارائه قابلیت‌های زیر امکان مدیریت اسناد مربوط به پایان سال مالی و همچنین امکان تأیید اسناد و یا اعمال اصلاح پیش از تأیید را فراهم می‌سازد:

صدور اسناد مالی عملیات دریافت و پرداخت شامل دریافت و پرداخت صندوق ، دریافت و پرداخت اسناد و … بصورت خودکار در سیستم حسابداری به تفکیک مراکز خزانه‌داری با سریال مستقل

کنترل اسناد مربوط به تنخواه‌گردان

پیگیری و تعیین وضعیت اسناد مربوط به چک و بانک از زمان دریافت تا کنون

مدیریت انواع وضعیت اسناد دریافتنی و پرداختنی و صدور اسناد مربوطه حین تغییر وضعیت

قابلیت یکپارچی



زیرسیستم خزانه‌داری مبنا با زیرسیستم مدیریت زنجیره تأمین (خرید، فروش، انبار و مدیریت قراردادها) و حسابداری مالی یکپارچه است. این به آن معناست که نرم‌افزار خزانه‌داری، عملیات دریافت و پرداخت خود را در قالب سند حسابداری برای نرم‌افزار حسابداری ارسال می‌نماید. همچنین تسویه فاکتورهای خرید و فروش را در نرم‌افزار مدیریت زنجیره تأمین انجام داده و مدیریت دریافت و پرداخت چک و اسناد تضمینی را در نرم‌افزار مدیریت قراردادها انجام می‌دهد. نرم‌افزار خزانه‌داری مبنا از طریق یکپارچه‌سازی کلیه فعالیت‌های مالی مرتبط با این بخش با سایر بخش‌ها در سازمان، امکان مدیریت متمرکز دریافت و پرداخت اسناد بهادار، وجوه نقد و ارز در نرم‌افزار خزانه‌داری را فراهم ساخته و سرعت انجام عملیات را بهبود می‌بخشد.

ارائه گزارشات خزانه‌داری



هدف اصلی از ثبت دقیق اسناد دریافت و پرداخت آن است که در نهایت با تهیه گزارش‌های مختلف، امکان کنترل نقدینگی و وجوه نقدی و غیرنقدی برای مدیران فراهم شود. نرم‌افزار خرانه داری مبنا با داشتن امکانات زیر، ارائه گزارشات جامع و استاندارد خرانه داری و گزارشات موجودی نقدی و اسناد دریافتی و پرداختی را برای تصمیم‌گیری مدیران فراهم می‌سازد:

امکان ارائه گزارشات هزینه‌های صورت خلاصه تنخواه بر اساس مراکز هزینه و نحوه پرداخت

امکان ارائه گزارشات دریافت و پرداخت‌های صندوق بر اساس نحوه دریافت و پرداخت

امکان ارائه گزارشات اسناد دریافتی، اسناد واگذار شده، اسناد وصول شده و اسناد برگشت شده در بازه‌های زمانی متفاوت

امکان ارائه گزارشات نموداری از منابع و مصارف بصورت ماهیانه و مقایسه‌ای

امکان ارائه گزارشات پیش‌بینی موجودی نقد و بانک

امکان ارائه گزارشات گردش وجوه نقد بر اساس منابع و مصارف به روش مستقیم

امکان ارائه گزارشات سررسید ماهیانه اسناد

امکان ارائه گزارشات مغایرت بانکی

امکان ارائه گزارشات ضمانتنامه‌ها به تفکیک پروژه و پیمانکار

امکان ارائه گزارشات دسته چک‌ها

امکان ارائه گزارشات گردش منابع دريافت/پرداخت

امکان ارائه گزارشات تقویمی عملیات خزانه‌داری

امکان تهیه نمودار و گراف‏های متنوع در تمام فرم‌ها و ارسال کلیه گزارشات به اکسل

ارسال سوالات و نظرات



شما می‌توانید فیلدهای رو به رو را پر کنید و سپس سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.